Leggyakoribb hibák utánfutó és tréler vontatás során
Az utánfutó és tréler vontatása komoly figyelmet igényel, mivel a legkisebb hiba is balesetveszélyes lehet. Íme a tíz leggyakoribb hiba és azok elkerülésének módjai:
-
Nem megfelelő súlyelosztás
Az instabilitást okozó helytelen súlyelosztás elkerülhető, ha a rakomány 60%-át elölre, közel a vonóhoroghoz helyezzük, és biztosítjuk az egyenletes oldalirányú elosztást. -
Túlzott sebesség
Tartsuk be a sebességkorlátozásokat: Magyarországon utánfutóval az autópályán maximum 80 km/h a megengedett sebesség. A nagy sebesség instabilitást okozhat. -
Helytelen rögzítés
Mindig ellenőrizzük a vonóhorog csatlakozását és használjunk biztonsági láncokat, hogy elkerüljük az utánfutó leválását. -
Nem megfelelő rakományrögzítés
Rögzítő hevederekkel vagy spaniferrel biztosítsuk a rakományt, hogy az ne mozduljon el. -
Túlnyúló rakomány helytelen jelölése
A túlnyúló rakományt nappal piros zászlóval, éjszaka pedig lámpával és fényvisszaverővel kell jelölni. -
Túlterhelés
Ne terheljük túl az utánfutót. A vontatott súly nem haladhatja meg a vontatójármű megengedett legnagyobb össztömegét. -
Fékek és gumik elhanyagolása
A megfelelő fékrendszer és gumiabroncsok karbantartása elengedhetetlen a biztonságos vontatáshoz. -
Nem megfelelő vezetői engedély
B kategóriás jogosítvány csak 750 kg-os utánfutó vontatására alkalmas. Nagyobb utánfutóhoz B+E jogosítvány szükséges. -
Rosszul működő világítás
Indulás előtt mindig ellenőrizzük a féklámpák és irányjelzők működését. -
Hiányzó autópálya matrica
D2 vagy B2 kategóriás vontatójármű esetén külön matrica szükséges az utánfutóra is. Szerezzük be a megfelelő matricát, hogy elkerüljük a büntetéseket.
Az eredeti cikk megtekintéséhez kattintson weboldalunkra, amit "itt" tehet meg.